1 Yılda 1 MİLYON Çağrı

1 Yılda 1 MİLYON Çağrı

Denizli 112 Acil Çağrı Merkezi 2013 yılı Temmuz ayından bu yana, acil çağrıları tek merkezde almaya başlamıştır. Hala hizmet vermeye devam etmektedir.

A+A-

İçişleri Bakanlığı tarafından başlatılan tüm Türkiye’ de 112 Tek Acil Çağrı Numarasına geçiş uygulaması kapsamında Denizli 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü, 2009 yılında Valiliğe bağlı bir kuruluş olarak kurulmuştur.

Denizli 112 Acil Çağrı Merkezi 2013 yılı Temmuz ayından bu yana, acil çağrıları tek merkezde almaya başlamıştır. Hala hizmet vermeye devam etmektedir.

Denizli 112 Acil Çağrı Merkezinde halen, toplamda 128 personel ile hizmet sürdürülmektedir.

Sisteme gelen tüm acil çağrılar (emniyet, asayiş, yangın, sağlık, kurtarma vb.) ortak çağrı alıcı personeller tarafından karşılanmaktadır. Çağrı alıcılar, konunun gerektirdiği şekilde çağrıyı aynı ortamda bulunan ilgili kurum operatörlerine (çağrı yönlendirici) aktarmaktadır.

2016 yılında toplamda 969.296 çağrı karşılanmıştır. Günlük çağrı sayısı 2000-3000 civarındadır. Bu çağrılar 1,45 saniye gibi kısa sürede cevaplanmıştır. Bu değer Avrupa Çağrı Merkezleri Derneğince yayınlanan kalite kriterleri standartlarındadır. 969.296 çağrının, 321.408 (%33) i ilgili kurumlara aktarılarak vaka koordinasyonu yapılmıştır.

Kurumlara aktarılan çağrılarla ilgili 79.578 sağlık, 9958 itfaiye, 4731 jandarma, 13.560 emniyet, 42 AFAD kurtarma ve 783 Orman olmak üzere, toplamda 108.562 vakaya müdahale edilmiştir.

Denizli 112 Acil Çağrı Merkezi, hizmete başladığı günden bu yana kalite yönetimi kapsamındaki çalışmaları ile EN 15838:2009 Çağrı Merkezleri Kalite Yönetim Sistemi Belgesine sahip olmayı sürdürmektedir. Denizli 112 Acil Çağrı Merkezi, kendi alanında ve kamu kuruluşları arasında bu belgeye sahip Türkiye'de ilk ve tek kuruluştur.

Denizli 112 Acil Çağrı Merkezi kendi alanında eğitim çalışmalarını sürdürmektedir. Çağrı alıcı, Çağrı yönlendirici, teknisyen, idari personel yanı sıra, çeşitli il ve kurumlara da eğitimler verilmektedir. Temel Acil Çağrı Karşılama, Adaptasyon, Mesleki ve Kişisel Gelişim Eğitimleri, Süreç Değişikliği ve Bireysel Eğitim başlıkları altında 21 eğitim programıyla 466 çalışana eğitim verilmiştir.

Etiketler :

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.