Kötü Niyetli Fenomenlere Şok!

Kötü Niyetli Fenomenlere Şok!

Sosyal medya üstünden tanıtım ve reklam isteyerek, firmalardan istedikleri parayı alamayınca da karalama yönetimini kullanan kötü niyetli fenomenler şimdi yandılar.

A+A-

Türkiye'de son senelerde hızlı bir şekilde fazlalaşan sosyal medya üstünden yapılan tanıtım ve pazarlama faaliyetleri bir tehlikeye de yol açmaya başladı. Instagram, Facebook, YouTube, Twitter ve Blog vb. sosyal medya alanlarında yüksek takipçi sayıları olan ve influencer diye de isimlendirilen bazı fenomenler, şirketlere karşı karalama kampanyası yapıp sosyal medya kanalını tehdit aracı olarak kullanmaya başladılar.

Modadan güzelliğe ve turizme, yeme-içmeden teknolojiye kadar tüm sektörlerde boy gösteren fenomenlerin bazı şirketlerin kapılarını çalarak reklam istediklerini, vermeyen şirketlere de önce şantaj daha sonra da karalama kampanyası başlattıkları ifade edildi.

İfşa Edilecekler

Tamamıyla ticari kazanç hedefli yapılan karalama kampanyaları sektör oyuncularını da pes dedirtti. Moda-güzellik sektöründe faaliyette olan bazı firmalar, kendilerini fenomen olarak tanıtan bloggerlara karşı dava açtılar. Turizmde de bu tür şikâyetlerin artması ile Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) harekete geçti. TÜRSAB avukatları şantajcı fenomenlere karşı dava açmak için çalışma başlattılar. Gerçekleştirilecek incelemelerden sonra kötü niyetli fenomenleri sayfalarında da ifşa edecek olan birlik, konuyu ilgili olan bakanlıklara da taşımayı düşünüyor.

6 Milyonluk Vergi Kaybı

Ayrıca piyasa büyüklüğü 30 milyon TL’yi aşan, her sene yaklaşık yüzde 40 büyüyen sosyal medya tanıtım ve pazarlama sektörü ile alakalı denetim ve yaptırım mekanizması da yok.  Uzmanlara göre bu sektörde devletin vergi kaybı 6 milyon TL'yi aştı. Sektörde bir denetim mekanizmasının olmaması durumunda karalama kampanyaları sebebi ile bazı şirketlerin batma noktasına geleceği belirtiliyor.

 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.