Nilüfer TEKKOYUN

Nilüfer TEKKOYUN

Diyetisyen
Yazarın Tüm Yazıları >

Bitki Çaylarının Zayıflamaya Etkisi

A+A-

 

Günümüzde fazla kilo ve beraberinde getirdiği hastalıklar yaşam kalitesini oldukça olumsuz etkileyen durumlardır.Kişiler fazla kilolarından kurtulmak için genelde uzun vadeli ve kalıcı diyetler yapmak yerine hızlı zayıflatan mucize besinler,çaylar ve daha birçok yöntem arayışına girerler.Son dönemlerde piyasada zayıflatan ve yağ yaktığı söylenen oldukça fazla bitki çayı karşımıza çıkıyor.Bu çayları tüketmeden önce güvenilirliği araştırılmalı;içeriği bilinmeyen,yararlılığı bilimsel olarak kanıtlanmamış ve onay almamış bitki çaylarından uzak durulmalıdır.Bunların yanında bitki çayı tercih ederken kendi vücudumuzu da tanımalıyız.Çünkü her bitki çayı herkeste aynı etkiyi göstermeyebilir.Örneğin bir hastalığınız varsa veya sürekli kullandığınız ilaçlar varsa,tükettiğiniz çayın içindeki bileşenlerle ilacın reaksiyona girme olasılığı vardır.Bu yüzden bu tarz çayları bilinçli olarak tüketmemiz gerekir.

Bitki çaylarını günde en fazla 2-3 fincan tüketmeliyiz.Çoğu bitki çayının içinde kafein bulunduğu için fazla tüketimi çarpıntı,uykusuzluk,kaygı bozukluğu,dehidrasyon vb.durumlara yol açabilir.Özellikle hamile,lohusa ve sürekli ilaç kullanan bireylerin bitki çayı kullanımı konusunda bir doktor veya diyetisyene danışmaları gerekir.

Tüm bunların yanında bazı bitki çaylarının kilo verme sürecini kolaylaştırdığı,bağışıklığı güçlendirdiği,metabolizmaya olumlu etkileri kanıtlanmıştır.Örneğin yeşil çay;içerdiği kateşinler ile antioksidan kaynağıdır.Kötü kolesterolün düşmesine ve iyi kolesterolün yükselmesine yardımcıdır.Yağ yakımına yardımcıdır.Beyaz çay ;antioksidan miktarı en yüksek bitki çayıdır ve diğerlerine göre daha az işlem görmüştür.Kalp damar sağlığını korumada,yağların depolanmasını engellemede yardımcıdır.Bazı bitki çaylarının içinde sinemaki bulunur.Sinemaki otunun ise laksatif etkisi vardır.Bundan dolayı bu çayların uzun süreli kullanımı laksatif bağımlılığına yol açar ve tüketimi bırakıldığında barsak tembelliği,kabızlık gibi durumlarla karşılaşılabilir.Bu yüzden aldığımız bitki çayının içeriğini mutlaka okuyalım.

Sonuç olarak bitki çayları tek başına kilo verdirmez; kilo verme sürecine yardımcı olur.Yararlarını görebilmemiz için ise beslenme düzeni ve fiziksel aktivite gibi faktörlere dikkat etmemiz gerekir.Sağlıklı bir beslenme programı ile birlikte bitki çayı tüketimini tavsiye ediyorum.

Bu yazı toplam 1933 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar