Nilüfer TEKKOYUN

Nilüfer TEKKOYUN

Diyetisyen
Yazarın Tüm Yazıları >

Diyette Kahvaltı Şart mıdır?

A+A-

Günümüzde birçok insan türlü sebeplerle kahvaltı öğününü atlamaktadır. İştahsızlık, vakit bulamama ,çok geç uyanma en çok karşılaşılan sebeplerdir. Bunların yanında çoğu kişide kilo verme sürecinde kahvaltı öğününü atlayarak daha az kalori alıp, daha hızlı kilo verme gibi yanlış bir düşünce tarzı vardır. Fakat uyandıktan 1 saat içinde kahvaltı yapmak metabolizmamızı ve sindirim organlarımızı çalıştırır ve sanıldığının aksine kilo verme veya koruma sürecine çok yardımcı olur.

‘Günün en önemli öğünü kahvaltıdır’ cümlesini sıklıkla duyarız. Bunun sebebi sabah kalktığımızda vücudumuz ortalama 8-9 saatlik bir açlık ile uyanır ve çalışmaya başlaması için enerji alması gerekir. Kahvaltı yapmamız gereklidir fakat nasıl bir kahvaltı olduğu da çok önemli bir husustur. Dengeli ve besleyici, proteinden, kaliteli karbonhidrat ve sağlıklı yağlardan zengin bir öğün ile güne başlamak gün içinde tok ve enerjik, konsantrasyon yönünden daha iyi, ruhen ve bedenen daha mutlu olmamızı ,gün içinde atıştırma ,abur cubur gibi sağlıksız alışkanlıkları bırakmamızı sağlar.

Peki kahvaltıda neler tüketelim? İyi bir protein kaynağı olarak yumurta,süt ve az yağlı peynir, kompleks karbonhidrat olarak tam tahıllı ekmek, şekersiz tam tahıllı mısır gevrekleri/granola, sağlıklı yağlardan zeytin veya alternatifi olarak yağlı tohumlardan ceviz, fındık, badem ve tüm bunların yanında mevsim yeşillikleri ile hazırlanmış söğüş, taze meyveler ile kahvaltınızı zenginleştirebilirsiniz.

Kaliteli bir kahvaltı yapmanın zihnen ve bedenen çok fazla olumlu getirileri vardır .Eğer kahvaltı alışkanlığınız yoksa yaşam tarzı değişikliği ve sürdürülebilir dengeli bir beslenme için bir adım atarak güne güzel bir kahvaltı tabağıyla başlayın derim. Sağlıklı haftalar diliyorum..

Bu yazı toplam 7878 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar