Rumeysa ARSLAN

Rumeysa ARSLAN

Diyetisyen
Yazarın Tüm Yazıları >

Gerçekten Diyette Misiniz?

A+A-

 

Yaşam kalitemizi artırmak için; sağlıklı beslenmek, egzersiz yapmak ve düzenli sağlık kontrollerimizi yaptırmak gereklidir. Vücuda alınan besinlerin sindirilmesi ve vücut tarafından kullanılması; besinlerin içeriklerine ve öğünler arasında geçen süreye bağlı olarak farklılık göstermektedir.

Besinlerin miktarı ve tüketim aralıklarına göre, vücutta hormonal ve enzimatik birtakım değişimler olmakta ve vücut yaşamını bu koşullara uydurarak sürdürmeye çalışmaktadır. Ancak tek yönlü beslenme, aç kalma veya aşırı beslenme gibi durumlarda organizmanın bu sistemlerde oluşturduğu değişmeler, sonuçta sağlığın olumsuz yönde etkilenmesine neden olmaktadır.

Beslenme alışkanlıklarının değiştirilmesi, kronik hastalık riskinin azaltılmasında temel etken olarak göze çarpmaktadır.

Diyetteki değişikliklerin yaşam boyunca sağlık üzerine olumlu ve olumsuz güçlü etkilerinin olduğu görüşü bilimsel çalışmalarda da vurgulanmaktadır. Diyetteki değişiklikler, sadece kişinin sahip olduğu sağlığı için değil ayrıca yaşamının daha sonraki dönemlerinde kanser, kalp hastalıkları ve diabet gibi hastalıkların oluşma riski açısından da oldukça önemlidir.

Günümüzde tüm medyada diyet ve kilo verme yöntemleri konusunda pek çok bilgi ve öneri ile karşılaşıyorsunuz. Belki de zaman zaman birbiriyle çelişen bu bilgilerden nasıl yararlanacağınızı şaşırıyorsunuz.

Peki Diyet Nedir?

Pek çoğumuz için diyet demek, yasaklar listesi, keyif kaçırıcı, kendimizi geçici süre sıktığımız (ne kadar kısa süre olursa o kadar iyi) daha sonra acısını çıkartacağımız bir sevimsiz fakat ara ara zorunlu olan beslenme maceradır. Aslında hayatın devamlılığını sağlamak için beslenmeye ihtiyaç vardır. İnsanın yaşamı boyunca yediği besinlerin, beslenme düzeninin tümüne “diyet” denilmektedir.

Hayatımız boyunca başta su olmak üzere birçok besin öğesine ihtiyacımız vardır. Vücudumuzun fizyolojisi gereği suyun yanında, karbonhidrat, protein ve yağ ile birlikte destek öğeleri olan vitamin ve minerallere de gereksinimi vardır.

Tabi ki her bireyin kendine özgü bir hayatı olduğu için her bireyin beslenme düzeni farklıdır. Yani her bireyin diyeti kendine özgüdür. Diyetler de "size özel" ise uyum sağlarsınız. Diyette konfeksiyon olmaz, size özel dikilmelidir ki günlük yaşamınızın bir parçası olabilsin.

Unutmayın ki amaç sağlıklı beslenme yönünde kalıcı davranış değişiklikleri oluşturmaktır. Amacınız fazla kilolarınızdan kurtulmaksa seçim yaparken dikkat etmeniz gerekli, hatalı programlar istenmeyen sağlık problemlerine neden olabilir. Önemli olan yeterli ve dengeli beslenmeye çalışmaktır.

Hiçbir Yiyecek Tek Başına Vücudun Gereksinim Duyduğu Bütün Maddeleri Sağlayamaz!

Yeterli ve dengeli beslenme; vücudun büyümesi, yenilenmesi ve çalışması için gerekli olan besin öğelerinin her birinin yeterli miktarda alınması ve vücutta uygun şekilde kullanılmasıdır. Ne yediğiniz ve nasıl yediğiniz yalnızca vücut yağı oranınızı değil, genel sağlık durumunuzu da etkiler.

Bu yazı toplam 213 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar