Nilüfer TEKKOYUN

Nilüfer TEKKOYUN

Diyetisyen
Yazarın Tüm Yazıları >

Koronavirüs Döneminde Beslenme Kalkanı

A+A-

Koronavirüs hastalığı(COVİD-19),yeni keşfedilen bir koronavirüsün neden olduğu bulaşıcı bir hastalıktır. Çevremizdeki birinin öksürük,hapşırık,dışarıya nefes vermesi sonucu havaya içerisinde virüs barındıran küçük partiküller dağılır.Bu partiküller havada asılı kalamaz ve yere ya da yüzeylere düşerler.Bu yüzden kalabalık ortamlarda oldukça dikkatli davranmamız gerekir.

Bazı virüsler ise uyku halindedir ve ortaya çıkması için kişinin beslenme eksikliklerini,bağışıklığının düşmesini,hastalık,stres gibi durumları beklerler.Bağışıklık sistemimizi güçlendirmek de sağlıklı ve dengeli beslenmek ve fiziksel aktiviteden geçer.Bağışıklık sistemimizi güçlendirmek için almamız gereken vitamin ve minareller;

-Demir içeren; kırmızı et,yumurta,kurubaklagiller,kurumeyveler

-Omega-3 içeren; somon,uskumru,sardalya,ceviz,badem,yeşil yapraklı sebzeler,keten tohumu

-Çinko içeren;et,karaciğer,yumurta ve deniz ürünleri

-Probiyotik gıdalar;Süt,yoğurt,kefir,turşu,tarhana,sirke

Bu besinlerin yanında turuçgiller,Selenyum ve E vitamini içeren yağlı tohumlar,zencefil,zerdeçal,sarımsak gibi anti-bakteriyel ve anti-enflamatuar besinler,yeşil çay gibi antioksidan kaynağı besinler tercih edilmelidir.

Bağışıklık sistemimizi güçlendirmede bağırsak floramızın çok önemli bir rolü vardır.Bağırsak mikrofloramızı beslemek için diyet lifi yüksek besinler, bitkisel kaynak içeren sebze-meyve gibi besinler, kuruyemişler, tam tahıllı yiyecekler, kuru baklagiller,fermente besinleri yeteri kadar tüketmemiz gerekir.

Koronavirüsü tetikleyen stresten de olabildiğince uzak durmamız gerekiyor.Stresin beslenmeyle ilişkisine bakarsak;stres altında daha fazla salgılanan Kortizol hormonu,iştahı ve yemeyi arttır, böyle bir durumda daha yağlı ve basit şekerli besinlere yönelim artar.Bu durumda su tüketimini arttırmak bu tarz besinlerden uzak durmamıza yardımcı olacaktır.Uyku öncesi stresi azaltmak için ise Melisa,Papatya ve Rezene çaylarını tercih edebilirsiniz.

Beslenme basit gibi görünse de insan sağlığını,ruh halini,bedenini etkiler ve yaşam kalitesi ile doğrudan ilgilidir.Bu yüzden pandemi sürecinde sağlıklı ve dengeli beslenmeye,fiziksel aktiviteye her zamankinden daha fazla dikkat etmemiz gerekiyor.Bu zor günleri en kısa sürede atlatmak dileğiyle,sağlıkla kalın…

Bu yazı toplam 1720 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar