Denizli 112 Acil Çağrı Merkezi 7/24 Hizmette

Denizli 112 Acil Çağrı Merkezi 7/24 Hizmette

Denizli 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü, 2013 yılından bu yana faaliyet göstermektedir.

A+A-

112 Acil Çağrı Merkezinde, il genelinde tüm acil çağrılar karşılanmakta ve çözüm bulunmaktadır. Kuruluşta; ilk çağrıyı karşılayan “Çağrı Alıcı” personeli yanında  “Çağrı yönlendirici” olarak nitelendirilen Emniyet, Jandarma, Sağlık, İtfaiye, Orman, Afad personelleri de hizmet vermektedir. Merkez, 2013 den bu yana 186 personelle tatil, hafta sonu demeden kesintisiz 7/24 çalışmaktadır.

2021 yılında 112 AÇM ye gelen çağrı sayısı toplamda 1.194.203 tür. Aylık ortalama çağrı sayısı 99.516 olarak ölçülmüştür. Günlük ortalama çağrı sayısı 3.000 - 3500 civarındadır. Bu çağrılar ortalama 1,3 saniye gibi kısa sürede cevaplanmıştır. Bu değer Avrupa Çağrı Merkezleri Derneğince yayınlanan kalite kriterleri standartlarındadır.

2021 yılında tüm gelen çağrıların, 651.051’i (% 55)  ilgili kurumlara aktarılarak vaka koordinasyonu yapılmıştır. Kurumlara Acil niteliğinde olmayan (gereksiz arama, danışma.vb) çağrı sayısı ise 543.152 (%45) dir Bu oran, Denizli 112 Acil Çağrı Merkezinin ilk açıldığı yıllarda %76 civarındayken, il bazında yapılan tanıtım çalışmalarıyla acil olmayan ve gereksiz veya asılsız çağrıların azalması sağlamıştır. Bu değer Türkiye ortalamasında oldukça iyi bir orandır.

Denizli 112 Acil çağrı merkezi kayıtlarına göre 2021 yılında Denizli genelinde müdahale edilen vaka sayıları toplamı; 378.596dır. Aylık olarak yaklaşık 31.550, günlük ise yaklaşık 1100 civarında vaka, Acil Çağrı Merkezinden yönetilmiştir

Vaka sayılarının ve oranlarının kurumlara göre dağılımında;

Emniyet 237.978 (%62,4),               Sağlık 97.490 (%26,8),         Jandarma 32.352 (%8),

İtfaiye 9.130 (%2,3),                        Orman 1.584 (%0,3),           AFAD 62 (%0,01) dir.

Denizli 112 Acil Çağrı Merkezi, hizmete başladığı günden bu yana kalite yönetimi kapsamındaki çalışmaları ile kendi alanında  öncü ve örnek il olmaya devam etmiştir.

2021 yılında tekrardan belgesi yenileyerek TS EN ISO 18295-1 Kalite Yönetim Sistemi Belgesine sahip Türkiye'de halen ilk  ve tek kamu kuruluşudur.

Denizli 112 Acil Çağrı Merkezi, kendi alanında eğitim çalışmalarını sürdürmektedir. Çağrı karşılayıcı, çağrı yönlendirici, teknisyen, idari personel yanı sıra, çeşitli il ve kurumlara da eğitimler verilmektedir. 2021 yılında 218 Acil Çağrı Personeline eğitim verilmiştir.  Diğer il eğitimlerinde ise  Pandemi döneminde eğitimlerine ara vermeden devam etmiş, on-line bağlantı ile eğitim çalışmalarını sürdürmüştür. Bu kapsamda İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünün, 112 Acil Çağrı Merkezleri personeline yönelik on –line yapılan hizmet içi eğitimlerinde, eğitmen olarak görev alarak, 66 ilin 1973 personeline Temel Acil Çağrı Karşılama, Kalite Yönetim sistemi ve çalışmaları konusunda eğitimlerinde katkı bulunmuştur.

2021 yılında da, ilimizde ‘’112’’ numarasının tek acil numara olması hakkında, sosyal medya, yerel yazılı basın, okullar ve çeşitli etkinliklerle tanıtım çalışmalarını sürdürmüştür.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.