Günlük 3 Bin 400 Çağrı Cevaplanıyor

Günlük 3 Bin 400 Çağrı Cevaplanıyor

İçişleri Bakanlığı tarafından başlatılan tüm Türkiye’ de 112 Tek Acil Çağrı Numarasına geçiş uygulaması kapsamında Denizli 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü, 2013 yılından bu yana faaliyet göstermektedir.

A+A-

Kuruluşta idari ve teknik personelin yansıra, “Çağrı Alıcı” olan Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü personeli ve “Çağrı yönlendirici” olarak nitelendirilen Emniyet, Jandarma, Sağlık, İtfaiye, Orman, Afad personelleri olmak üzere ortalama 160 kişi görev yapmaktadır.

Sisteme gelen tüm acil çağrılar (emniyet, asayiş, yangın, sağlık, kurtarma vb.), ortak çağrı alıcı personeller tarafından karşılanmaktadır. Çağrı alıcılar, konunun gerektirdiği şekilde çağrıyı aynı ortamda bulunan ilgili kurum operatörlerine (çağrı yönlendirici) aktarmaktadır. Böylelikle Emniyet, Jandarma, Sağlık, İtfaiye, Orman, Afad’ı ilgilendiren tüm acil çağrılar 112 numarasından karşılanmakta ve operasyonlar yönetilmektedir.

2018 yılında 112 AÇM ye gelen çağrı sayısı toplamda 1.225.939 dur. Aylık ortalama çağrı sayısı 102.161 olarak ölçülmüştür. Günlük ortalama çağrı sayısı 3.400 civarındadır. Bu çağrılar ortalama 1,5 saniye gibi kısa sürede cevaplanmıştır. Bu değer Avrupa Çağrı Merkezleri Derneğince yayınlanan kalite kriterleri standartlarındadır.

2018 yılında tüm gelen çağrıların, 688.319 (yüzde 56) sı ilgili kurumlara aktarılarak vaka koordinasyonu yapılmıştır. Acil durum olmayan veya asılsız çağrıların, yüzde 44 ü Çağrı Alıcıda elenmektedir. Denizli 112 Acil Çağrı Merkezinin ilk açıldığı yıllarda yüzde 76 civarındaki bu oran, yapılan tanıtım çalışmalarıyla asılsız, acil olmayan çağrıların azalmasını sağlamıştır.

340 Bin Vakaya Müdahale Edildi

Denizli 112 Acil çağrı merkezi kayıtlarına göre 2018 yılında Denizli genelinde müdahale edilen vaka sayıları toplamı; 340.288 dir.

Vaka sayılarının kurumlara göre dağılımında, emniyet 219.157(yüzde 64), sağlık 85.242 (yüzde 25), jandarma 23.274 (yüzde 6,8), itfaiye 11.305 (yüzde 3,3) , Orman 1.219 (yüzde 0,3) ve  AFAD Kurtarma 91 (yüzde 002) dır. Aylık yaklaşık 30.000, günlük ise yaklaşık 1000 civarında vaka, Acil Çağrı Merkezinden yönetilmektedir.

Denizli 112 Acil Çağrı Merkezi, hizmete başladığı günden bu yana kalite yönetimi kapsamındaki çalışmaları ile EN 15838:2009 Çağrı Merkezleri Kalite Yönetim Sistemi Belgesine sahip olmayı sürdürmüştür. Denizli 112 Acil Çağrı Merkezi, kendi alanında ve kamu kuruluşları arasında bu belgeye sahip Türkiye'de ilk ve tek kuruluş olmuştur

 Denizli 112 Acil Çağrı Merkezi, kendi alanında eğitim çalışmalarını sürdürmektedir. Çağrı alıcı, çağrı yönlendirici, teknisyen, idari personel yanı sıra, çeşitli il ve kurumlara da eğitimler verilmektedir. Temel Acil Çağrı Karşılama, Adaptasyon, Mesleki ve Kişisel Gelişim Eğitimleri, Süreç Değişikliği ve Bireysel Eğitim başlıkları altında 7 eğitim programıyla toplamda 200 kişiye eğitim verilmiştir.

2018 yılında da, ilimizde ‘’112’’ numarasının tek acil numara olması hakkında, yerel yazılı basın, tv programları, okullar ve çeşitli etkinliklerle tanıtım çalışmaları sürdürülmektedir.

 

Etiketler : , ,

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.