Ocak aylarında hava sıcaklıklarının normallerinin altında gerçekleşmesi ve kar yağışlarının fazla olması üreticinin tarlasına girememesine, ürünlerin kar altında kalmasına, hasadın zorlaşmasına sebep oldu vurgulandı. Başkan Hatipoğlu yaptığı değerlendirmede “Market fiyat artışından üreticiler yararlanmadı. Onlar için değişen bir şey yok. Eziyeti çeken üretici, parayı kazanan marketler oldu. Kısacası üretici ve tüketici kaybetti.” dedi.
Denizli Tarım Platformu tarafından hazırlanan “üreticiden market raflarına” fiyat araştırması raporunda; Elma 4,4 kat, kuru soğan ve portakal 3,9, yeşil mercimek 3,4 kat, marul ve nohut 3,2 kat, limon ve kuru üzüm 3,1 kat fazlaya tüketiciye satıldığı görülüyor. Başkan Hatipoğlu “Market raflarındaki fahiş fiyat artışları, mevsimden kaynaklı olarak açıklanamaz. Üretici düzeyinde fiyatlarda artış yok. Bu karaborsacılıktır. Çiftçilerimiz girdilerdeki yüksek artışına karşın inatla üretmeye çalışıyor. Ortada çiftçilerimize yapılan bir haksızlık var. Alınacak önlemlerle haksızlığın giderilmesini talep ediyoruz” değerlendirmesinde bulundu.
Başkan Hatipoğlu, açıklamasında çiftçilerin zincir marketlerin tahakkümünden kurtarılması için yeni bir dağıtım ağının kurulmasının zorunlu olduğunu vurguladı.