Bunu yapmayan tapu işlemi yapamayacak Bir hafta süreniz var

Bunu yapmayan tapu işlemi yapamayacak Bir hafta süreniz var

Tapu işlemlerinde dolandırılma, aldatma gibi işlemlerin önüne geçilmesi için güvenli uygulama devreye sokuluyor. 2024 yılı ile birlikte tüm sistem değişecek.

A+A-

Tapu işlemlerinde yeni bir döneme giriliyor. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, daha güvenli olacağı bilirtilen Türkiye Tapu uygulaması için düğmeye bastı. Tapuda yeni dönem tüm illerde 2024 yılı ile birlikte uygulanmaya başlanacak.

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, 'Türkiye Tapu' uygulamasının ayrıntılarını açıkladı.

Yeni tapu uygulamasının amacı ise tapu işlemlerinin tamamen güven altına almak. Bakanlık tapu devri, alım satım, miras devri gibi işleri yeni tapu uygulaması ile daha güvenlikli hale getirmek için yeni bir sistem geliştirdi.

Yeni uygulama ile internet üzerinden yapılan tapu işlemlerine ek güvenlik sistemi devreye sokulacak. 2024 yılında uygulanması beklenen yeni tapu sistemi için hazırlıklar ise son hızı ile devam ediyor.

 

TRT Haber'in haberinin aktardığına göre yeni uygulamada öncelik çabuk ulaşılabilirlik, şeffaflık ve güvenlik olacak.

MOBİL İMZA DEVREYE GİRİYOR

Tapu uygulamasını kullanacak kişilerden mobil veya elektronik imza istenecek. Bu sayede tapu işlemleri daha hızlı ve pratik bir şekilde yürütülebilecek.

SADECE ALIM SATIMLAR İÇİN DEĞİL SORGULAMA İÇİN DE GEREKLİ

 

Uygulamanın başlaması ile birlikte tapuda sorgulama, harç bedeli hesaplama, başvuru, iptal ve devir işlemlerinin sorunsuz yapılması hedefleniyor. Ayrıca tapu bağışlama, ipotek ve terkin işlemleri de yeni tabu sistemi kapsam içine alınacak..

NOTERDE TAPU İŞLEMLERİ TEMMUZ AYINDA BAŞLAMIŞTI

Konut, dükkan, iş yeri, arsa, tarla gibi taşınmaz satış sözleşmelerinin tapu müdürlüklerinin dışında noterliklerde de yapılmasına izin veren uygulama yaz aylarında devreye sokulmuştu.

Bir taşınmazını satmak isteyen kişi Türkiye Noterler Birliğinin internet sitesi üzerinden e-Başvuru yaparak işlem yapmak istediği noterliği seçerek başvuruda bulunacak.

Noterlik başvuranın taşınmazın gerçek sahibi olduğunu tespitinin ardından başvuru kabul edilerek sıraya alınacak.

Başvurunun kabulünün ardından noter taşınmazla ilgili tapu kayıtlarını incelenecek, satış yapmaya engel durum olup olmadığı belirleyecek.

SÖZLEŞMELER NOTER HUZURUNDA İMZALANACAK

Noter incelemesinin ardından taşınmazın satışına engel durum bulunmadığının belirlenmesiyle gerekli harç ve tapu döner sermaye hizmet bedelinin ödenmesi için tarafların cep telefonlarına mesaj gönderilecek.

Tüm harç ve masrafların ödenmesinin ardından taraflar düzenlenen taşınmaz satış sözleşmesini imzalamak üzere noterliğe davet edilecek.

Sözleşmeler noter huzurunda alıcı ve satıcı tarafından karşılıkla imzalanacak. İmzalanan sözleşmeler elektronik sisteme kaydedilecek. Bunun ardından da sözleşmelerin Tapu ve Kadastro Bilgi Sistemine elektronik ortamda gönderilmesiyle taşınmaz, tapu kütüğüne işlenecek.

Noter, taşınmazın devri gerçekleştikten sonra düzenlenecek tapu ve diğer belgeleri teslim edilecek.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.